התוכנית של גנץ: "פתיחת המסחר באופן רחב והגנים משבוע הבא"

איתי גדסי No Comments on התוכנית של גנץ: "פתיחת המסחר באופן רחב והגנים משבוע הבא"

שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבת שר כחול לבן כי לאור הנזקים של המסגר המתמשך, אי אכיפה בצורה יעילה בשטח, יש לפתוח כבר בשבוע הבא את המסחר ומערכת החינוך לגיל הרך

בני גנץ צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ אמר היום (ראשון) בישיבת שרינו של כחול לבן הבהיר כי ידרוש שישראל תחזור לתוכנית הרמזור, "אנחנו רואים שיש ירידה בנדבקים בדגש על האוכלוסייה המבוגרת. אנחנו צריכים לתגבר את צוותי החיסונים כדי להגיע לכולם. צריך לחבר בין צבע הרמזור לרמת החיסונים ביישוב".

גנץ סקר את נזקי הסגר ואמר, "יש נזק ישיר של חולי קורונה, ולמחלה הזו יש גם נזק מהסגרים – דיכאון, אובדן חינוך, נשירה, פרנסה, מחלות לב והשמנה. אסור להתאהב בסגר כפתרון. זה נכון במיוחד כעת כשיש את החיסונים ואנחנו אחרי כל כך הרבה ימי סגר. כשמוסיפים לזה את השיקול הכלכלי והחברתי- יש מחיר כלכלי כבד להמשך הסגר במתכונתו".

לכן שר הביטחון פרס את התוכנית שלו לטיפול במשבר:

החל מיום ראשון:
פתיחה מיידית של מסחר 1*1 בקרב אנשים שקיבלו את החיסון בפעם השנייה. הפסקת מגבלת המרחק מהבית באופן מיידי.

החל מיום ה':
פתיחת המסחר באופן רחב ומפוזר – ככל שיהיו יותר מקומות פתוחים לאורך יותר שעות, נקטין התקהלות, וזאת רק בערים צהובות וירוקות.

בנושא החינוך- צריך כבר ביום חמישי לפתוח את החינוך לגיל הרך, או לכל המאוחר ביום ראשון בכדי לאפשר היערכות מסודרת. צימרים במתווה משפחה.

בנושא נתב"ג- צריך למצוא פתרון לביצוע בדיקות, וזה ייקח זמן ולכן צריך להאריך את הסגירה בשלב זה,

גנץ טען בישיבה כי בפועל לא מתקיים סגר בישראל: "אנחנו צריכים להמשיך את הסגר עוד מספר ימים ולהיערך לפתיחה רחבה מיום חמישי- כולל כל המסחר בערים ירוקות וצהובות. צריך לראות מה קורה בשטח. פה זה לא ניו זילנד. אם אין סגר בפועל- צריך להיערך לפתיחה מסודרת ואכיפה שוויונית".



0 תגובות